سیستم ضدعفونی ازناسیون پیشرفته AOP

در سال ۱۹۸۲، FDA  سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از ازن در تصفیه و ضدعفونی آب آشامیدنی را تأیید کرد. در ژوئن سال ۱۹۹۷، ازن به‌عنوان ماده‌ای بی‌خطر در ضدعفونی مواد غذایی شناخته شد. ازن در زمینه‌ی تصفیه‌ی آب بیش از ۳۰۰۰ بار سریع‌تر از کلر عمل می‌کند و برخلاف کلر هیچ محصول فرعی مضر در آب باقی نمی‌گذارد و در صورت عدم استفاده، سریعاً به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود. کلر در تصفیه آب اثرات شیمیایی بلندمدتی بر محیط می‌گذارد – که بعضی از آن‌ها منفی هستند – اما ازن تأثیر منفی بر محیط ندارد و سازگار با محیط زیست می­باشد. ازن قوی‌ترین، سریع‌ترین و تجاری‌ترین ضدعفونی‌کننده و اکسیدکننده در دسترس برای تصفیه بیولوژیکی آب است و در مقایسه با کلر می‌تواند تمام پاتوژن­های تولیدی آب را تصفیه کند.
واکنش‌های اکسیداسیون ازن چندین هزار بار نسبت به کلر سریع‌تر در تخریب باکتری‌ها، ویروس‌ها، مخمرها، کپک، کیست و اکثر ارگانیزم‌ها و ترکیبات غیر ارگانیک عمل می‌کند. ازن در محل توسط ژنراتور تولیدشده و نیاز به انبار کردن ندارد. شما ممکن نیست در معرض دوزهای بالای ازن قرار بگیرید زیرا ازن استفاده ‌نشده از سطح آب خارج شده و به اکسیژن تبدیل می‌شود. ضدعفونی کردن از طریق ازن به pH آب وابسته نیست و علاوه بر این، افزودن ازن به آب در مقدار pH بی‌تأثیر است. تکنولوژی ساده استفاده از ازن در تصفیه آب یک روش مدرن، ایمن و دوستدار طبیعت برای جایگزینی روش‌های سنتی تصفیه آب می‌باشد.
شرکت فنی مهندسی نانوفرآیند با ارزیابی و آزمایش جریان آب وفاضلاب خروجی (بسته به درخواست و نیاز کارفرما) سیستم ازناسیون پیشرفته خود را با سامانه بهره برداری هوشمند (با کمترین نیاز به دخالت انسان و اپراتوری) طراحی و ساخت می نماید. سیستم های ازن ژنراتور به صورت سفارشی و مختص پارامترهای خروجی جریان آب یا فاضلاب شرکت متقاضی طراحی و ساخته می شوند که این مسئله از نکات بارز محصولات تحویلی توسط شرکت نانوفرآیند می باشد. برای ضدعفونی بهینه، نیاز به بررسی و آزمایش میکروبی و پارامترهای آلاینده متعددی جهت حذف، کنترل و کاهش می باشد تا عملیات ضدعفونی به صورت دقیق و مهندسی اجرا شده و الزامات استانداردهای سازمان محیط زیست کشور را تأمین نماید. در ادامه نمونه هایی از پروژه های مرتبط با ضدعفونی پیشرفته آب و فاضلاب که توسط شرکت فنی مهندسی نانوفرآیند انجام شده، ارائه گردیده است.




 

 

 

نمونه سیستم ازناسیون پیشرفته 500 گرم بر ساعت جهت ضدعفونی آب مصرفی در پروسه تولید چیپس در کارخانه­ ی کیش چیپس (مزمز)

 

 

 

 

نمونه سیستم ازناسیون پیشرفته 400 گرم بر ساعت جهت ضدعفونی آب مصرفی در پروسه تولید آبمیوه، کارخانه ­ی نگین شهد شهران (آمیوه مجتبی)